PKO Bank Polski jednym z cyfrowych liderów bankowości
PKO Bank Polski otrzymał tytuł Global Digital Champion i został uznany jednym z najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków na świecie. Wysoką pozycję banku potwierdza raport “Digital Banking Maturity 2024” (DBM) przygotowany przez Deloitte. Największy polski bank, zgodnie z oceną raportu DBM, jest krajowym liderem w zakresie usług pozabankowych oraz oferuje najlepsze w Polsce wsparcie klienta.
Na podstawie wyników raportu “Digital Banking Maturity 2024” przygotowanego przez Deloitte, PKO Bank Polski został wyróżniony jako jeden z najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków na świecie, plasując się w gronie 10% najlepszych globalnych banków w kategorii Global Digital Champion. Bank odebrał tytuł podczas pierwszego dnia 28. Banking & Insurance Forum w Warszawie.
Wyróżnienie trafia do banków, które w wyniku oceny Deloitte – obejmującej pełną ścieżkę klienta w kanałach cyfrowych, od otwarcia konta przez onboarding, codzienną bankowość, poszerzanie relacji, aż do zamknięcia konta – znalazły się w globalnym gronie cyfrowych liderów.
– W PKO Banku Polskim konsekwentnie pracujemy nad nowoczesnymi usługami bankowymi oraz pozabankowymi. Oferujemy nową bankowość, na nowe czasy bo tego dziś oczekują nasi klienci. To wyróżnienie motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy na rzecz rozwoju produktów i usług. To także wyraz uznania dla wielu bankowych zespołów, które te projekty wdrażają. Kilka dni temu zaoferowaliśmy całkowicie cyfrowy proces hipoteczny. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w codziennym życiu, udostępniając im kolejne cyfrowe rozwiązania i udogodnienia. Naszą ambicją jest być inspiracją dla branży finansowej, tworzenie nowych standardów obsługi klienta i innowacyjności – powiedział prezes PKO Banku Polskiego Szymon Midera.
Od 30 września bank zaoferował całkowicie cyfrowy proces hipoteczny. Rozwiązanie zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale. Na początek z tej możliwości mogą skorzystać single planujący zakup nieruchomości z rynku wtórnego lub remont. Już drugiego dnia od uruchomienia cyfrowej hipoteki w ciągu godziny jeden z klientów banku dostał pozytywną decyzję kredytową.
W codziennej obsłudze bankowej dużą rolę pełnią voiceboty oparte o sztuczną inteligencję, które rozmawiały już z 10 mln klientów ponad 50 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin. W PKO Banku Polskim działa obecnie 17 botów konwersacyjnych opartych na sztucznej inteligencji.
Największy polski bank rozwija także aplikację IKO i Platformę usług dodatkowych umożliwiającą np. zakup poprzez IKO biletów komunikacji miejskiej. Klienci poprzez aplikację w sekcji Usługi i zakupy mają dostęp m.in. do telemedycyny, usług VOD, biletów do kina oraz e-booków i audiobooków w atrakcyjnych cenach.
Od niedawna klienci PKO Banku Polskiego mają także możliwość zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO za pomocą kluczy bezpieczeństwa. Kluczem bezpieczeństwa klient PKO Banku Polskiego może zastąpić dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania: potwierdzenie w aplikacji IKO, kod SMS lub kod z karty kodów. Dzięki zastosowaniu takiego zabezpieczenia nikt niepożądany, kto nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika.
Ranking DBM jest efektem badania ponad 1000 funkcjonalności w kanałach cyfrowych, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych, oraz analizy UX i pozostałych kryteriów. Banki oceniane są w poszczególnych etapach „Customer Journeys” w kanałach cyfrowych. Tegoroczna edycja badania objęła 349 instytucji finansowych z 44 krajów, a PKO Bank Polski, wykazał się wyjątkowymi osiągnięciami w tworzeniu unikalnych, zróżnicowanych i wartościowych usług.
Źródło: PKO BP