Od 28 kwietnia klienci PKO Banku Polskiego mogą inwestować w fundusze wykorzystując „Inwestycje tematyczne” – nową funkcję w serwisie transakcyjnym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Rozwiązanie ułatwia inwestowanie według własnych preferencji lub przy wykorzystaniu inspiracji płynących z decyzji innych inwestorów. Korzystając z nowej funkcji klienci PKO Banku Polskiego mogą w prosty sposób lokować swe środki w fundusze wybierając różne kryteria np. branży lub regionu geograficznego.

– Świat inwestycji jest niczym świat podróży – oferuje różne destynacje, szlaki dotarcia i moc wrażeń związanych z osiągnięciem celu. Prezentacja inwestycji w kanałach zdalnych powinna taką podróż jak najprościej opisywać. Jest to duże wyzwanie, bo klienci coraz częściej zapoznają się z ofertą samodzielnie, więc prezentacja powinna być prosta i obrazowa. Szczególnym wyzwaniem są w tym kontekście osoby młode, do których przemawia komunikacja oparta na grafikach i prostej treści. Dlatego, zdecydowaliśmy się na udostępnienie inwestowania tematycznego, które jest nowym sposobem prezentacji oferty, opierającym się na komunikacji prostego w zrozumieniu tematu. Klientowi dzięki temu, będzie łatwiej ocenić czy dana inwestycja jest zgodna z jego preferencjami. Wdrożona funkcja jest kolejnym udogodnieniem, które wspiera podejmowanie decyzji inwestycyjnych w kanałach zdalnych – mówi Michał Urbaniak, Product Owner w Formacji Oszczędności i Inwestycje, w PKO Banku Polskim.

Inwestowanie tematyczne jest proste i intuicyjne. Po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej (obecnie funkcja dostępna jest tylko na urządzeniach z systemem Android, niebawem będzie działać również na systemie iOS) i przejściu do zakładki „Moje produkty”, w zakładce „Inwestowanie” wybieramy „Fundusze inwestycyjne” a następnie „Inwestycje tematyczne”. Tu możemy wybrać grupę inwestycji, z której chcielibyśmy skorzystać. Mamy do dyspozycji grupę inwestycji „Popularne” oraz kilka grup tematycznych – m.in. „Globalne trendy” czy „Światowe giełdy”. Po wybraniu jednej z nich, mamy do wyboru kilka inwestycji tematycznych. We wspomnianych „Globalnych trendach” może to być np. „Rewolucja cyfrowa” lub „Zdrowe społeczeństwo”. Po wyborze tematu otrzymujemy szczegółowe informacje o inwestycji – m.in. przygotowane przez ekspertów opisy odwołujące się do idei inwestycyjnej, dane o liczbie klientów-inwestorów oraz przykłady spółek, które kupił fundusz przypisany do danego tematu. Po wybraniu inwestycji wystarczy wcisnąć przycisk „Kup”. W kolejnym kroku należy wskazać konto, z którego zostaną pobrane środki, kwotę zakupu oraz zaakceptować niezbędne oświadczenia, a na koniec zatwierdzić dyspozycję.

„Inwestycje tematyczne” to kolejna, nowa funkcja w kanałach zdalnych PKO Banku Polskiego, która ma ułatwić i spopularyzować korzystanie z oferty funduszy inwestycyjnych. Wprowadzając nowe rozwiązania związane z alternatywnymi do lokat bankowych formami lokowania środków, bank promuje wśród klientów różnorodną ofertę, tym samym rozwijając rynek usług finansowych w kraju.

Inwestowanie online jest coraz popularniejsze wśród klientów PKO Banku Polskiego. Według danych za marzec br. w kanałach zdalnych dokonano 70% transakcji zakupu funduszy. W ciągu roku – licząc od marca 2021 r. do marca 2022 r. – odnotowaliśmy wzrost o ponad 10 punktów procentowych. Warto dodać, że największym zainteresowaniem w kanałach zdalnych nadal cieszą się fundusze akcji.

Źródło: PKO BP